1900 545 403
support@fado.vn
truck icon
Theo dõi đơn hàng
Mã đơn hàng
Số điện thoại
Nhập khẩu tiêu dùng
1,166,294đ
1,320,404đ | 15% OFF
-
+

Muncie 4-Speed Transmissions: How to Rebuild and Modify (Sa Design)

Bán tại: Mỹ
4.9
1,320,404đ | GIẢM 15%
1,166,294đ
Format
Paperback
-
+
Dự kiến giao hàng từ Mỹ về Việt Nam ngày 03-12-2025 - 09-12-2025
*Chiết khấu trực tiếp hấp dẫn cho Platinum và Super VIP. Nâng cấp ngay
Giá bạn thấy bằng giá bạn trả
Yên tâm mua sắm, giải tỏa rủi ro
Hàng chất lượng, rõ nguồn gốc
Sản phẩm nhập khẩu chính ngạch
Liên tục cập nhật hành trình
Miễn phí giao hàng trong nước
Cam kết giá bán niêm yết chính xác trên website
Bảo vệ quyền lợi Khách Hàng, hỗ trợ đổi trả nhanh chóng
Chất lượng đảm bảo, nguồn gốc rõ ràng, có đánh giá từ người mua và thẩm định độ uy tín người bán
An toàn, minh bạch hợp pháp, không sợ rủi ro
Theo dõi và cập nhật quá trình vận đơn thường xuyên
Miễn phí giao hàng trong nước, áp dụng cho đơn hàng từ 1,5 triệu
Thương hiệu PAUL CANGIALOSI là cái tên nổi tiếng được rất nhiều khách hàng trên thế giới chọn lựa. Sản phẩm MUNCIE 4-SPEED TRANSMISSIONS: HOW TO REBUILD AND MODIFY (SA DESIGN) là sự lựa chọn hoàn hảo nếu bạn đang tìm mua một món cho riêng mình.

Thông tin chi tiết

Publisher CarTech (October 21, 2014)
Language English
Paperback 144 pages
ISBN-10 1613251068
ISBN-13 978-1613251065
Item Weight 1.05 pounds
Dimensions 8.5 x 0.38 x 11 inches
Best Sellers Rank #261,838 in Books (See Top 100 in Books) #111 in Automotive Engine Mechanics #533 in Do-It-Yourself Home Improvement (Books)
Customer Reviews 4.8 out of 5 stars 282Reviews
Tính năng sản phẩm
Sản phẩm Muncie 4-Speed Transmissions: How to Rebuild and Modify (Sa Design) của thương hiệu Paul Cangialosi với nhiều tính năng nổi bậc, là một sản phẩm được nhiều khách hàng trên thế giới lựa chọn.

From the Publisher

Muncie cover image

Muncie 4-speeds need rebuilding after many miles of service and extreme use. In addition, when a muscle car owner builds a high-performance engine that far exceeds stock horsepower, a stronger high-performance transmission must be built to accommodate this torque and horsepower increase. No other book goes into this much detail on the identification of the Muncie 4-speed, available parts, selection of gear ratios, and the rebuild process.

?

History & Evolution

Webbing has been added to late-style extensions (casting PN 3857584). The passenger-side speedo tailhousing is always desired because it gets the driver-side speedo away from the linkage. Looking for the webbing is an easy way to recognize the casting when looking for parts.

/

Identification

Webbing has been added to late-style extensions (casting PN 3857584). The passenger-side speedo tailhousing is always desired because it gets the driver-side speedo away from the linkage. Looking for the webbing is an easy way to recognize the casting when looking for parts.

how they work

How Muncie 4-Speeds Work

First-gear power comes in from the input shaft, travels down into the countergear, and up through first gear. The slider is moved toward first gear, engaging it and locking it to the output shaft via the 1-2 synchronizer assembly. (The yellow line indicates the path and the blue arrow marks the direction of power flow.)

c

This is a completed SPEC-25. The special Teflon coating reduces internal friction and heat: The exterior becomes a non-stick surface and gasket surfaces clean up very quickly. Plans are in the works for new-style NASCAR synchro assemblies and more ratios, so a SPEC-35 will most definitely be in the future!

inspection

Inspection & Repair

The snap-ring groove often stretches out in the midplate. Inspect for cracks on the forward face. If a driveshaft is too long, usually this area cracks open from the driveshaft yoke bottoming out on the transmission’s mainshaft; it wants to blow the rear bearing out the front of the midplate.

rebuilding

Rebuilding Your Muncie

Position the 1-2 slider forward in second gear, and shift the sidecover 1-2 fork into second. You need to be in second gear to clear the reverse idler case boss.

high performance

High Performance Muncies

This is a complete AGE modular M23 gearset. This is what I use to build my Drag Special 4-speed. It has a 9310–nickel alloy modular stub shaft and sealed front input shaft. The tapered design of the input acts as a torsion bar, absorbing shock loads. I have never had this input shaft break, even when the Muncie is mated to an 800-hp engine. This is fitted in a thrust-button case.

Mô tả
Thông tin chi tiết sản phẩm:
  • automotive-diagnostic-tools
Xem thêm
Người bán: IEA Inc
Giá bạn thấy bằng giá bạn trả
Cam kết giá bán niêm yết chính xác trên website
Yên tâm mua sắm, giải tỏa rủi ro
Bảo vệ quyền lợi Khách Hàng, hỗ trợ đổi trả nhanh chóng
Hàng chất lượng, rõ nguồn gốc
Chất lượng đảm bảo, nguồn gốc rõ ràng, có đánh giá từ người mua và thẩm định độ uy tín người bán
Sản phẩm nhập khẩu chính ngạch
An toàn, minh bạch hợp pháp, không sợ rủi ro
Liên tục cập nhật hành trình
Theo dõi và cập nhật quá trình vận đơn thường xuyên
Miễn phí giao hàng trong nước
Miễn phí giao hàng trong nước, áp dụng cho đơn hàng từ 1,5 triệu
0
So sánh
Bạn có muốn FADO hỗ trợ bạn thông tin sản phẩm và giao hàng. FADO luôn sẵn sàng!
Liên hệ
Đội hỗ trợ mua sắm đã sẵn sàng để tư vấn
Zalo
Hỗ trợ trực tuyến
Chat ngay
Trợ lý mua sắm
Chat ngay
Hotline:
1900 545 403